۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۲۱:۲۰

استاندار آذربایجان غربی:

نرخ بیکاری آذربایجان غربی به ۵.۲ درصد رسید

نرخ بیکاری آذربایجان غربی به ۵.۲ درصد رسید

ارومیه- استاندار آذربایجان غربی گفت: نرخ بیکاری در آذربایجان غربی طی سه سال گذشته از ۱۳ درصد به ۵.۲ درصد کنونی رسیده که باعث شده استان در ردیف استان‌های اول کشور قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق معتمدیان روز دوشنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری آذربایجان غربی، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های مهم در کاهش نرخ تورم، توسعه تولید است که در زمینه رونق تولید استان در سه سال اخیر گام‌های بزرگی برداشته شده است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: برخی از شرکت‌های بزرگ از منابع و امکانات آذربایجان غربی استفاده کرده، اما گردش مالی آنها در خارج از استان است که این رویه باید اصلاح شود.

معتمدیان با بیان اینکه راستی آزمایی در زمینه اشتغال زایی ایجاد شده در استان لازم است، عنوان کرد: باید ارتقای شاخص‌های اشتغال جامعه فارغ التحصیلان در اولویت قرار گیرند.

وی بیان کرد: در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی ما شاهد تکمیل پروژه‌های عمرانی مختلف بودیم که تخصیص اعتبارات کلان منجر به اشتغال زایی بسیاری در استان شد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تمام این اقدامات بیانگر این است که ریل گذاری اقتصادی استان مطلوب بوده است، اضافه کرد: در نرخ تورم شاخص‌های بسیاری دخیل هستند و و تابع سیاست‌های ملی در این خصوص هستیم.

معتمدیان گفت: توزیع عادلانه اعتبارات در سطح استان برای توسعه متوازن ضروری است و مشکلات بانک‌ها نیز در اعطای تسهیلات لازم است دقیق بررسی شود و بانک‌های خصوصی لازم است در این زمینه بیشتر همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ بیشترین کاهش نرخ بیکاری، جزو سه یا چهار استانی هستیم که در همه فصول شاهد تداوم روند کاهشی نرخ بیکاری بوده‌ایم، اظهار کرد: افزایش آمار اشتغالزایی بیشتر از تکلیف تعیین شده برای استان، نتیجه تلاش مضاعف و اهتمام جدی دستگاه‌های متولی است. وی افزود:

در ادامه جلسه مدیرکل اقتصاد و دارایی آذربایجان غربی اظهار کرد: در نتیجه عملکرد استان در زمینه بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که ۶۰۵ طرح مصوب از این تسهیلات بهره مند شدند و این میزان ۷۵ درصد از کل اعتبار اعطایی به این بخش است.

حبیب تربتی با بیان اینکه در این راستا برای بیش از ۲ هزار نفر اشتغال زایی شده است، اظهار کرد: بانک ملی در این زمینه همکاری خوبی داشته و ۱۰۰ درصد به تعهد خود عمل کرده است.

کد خبر 6257228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha